آرشیو آذر ماه 1400

همه چيز درباره خريد و فروش ويلا

تله كابين نمك آبرود

تله كابين شهرك نمك آبرود

زماني كه به چالوس نزديك مي‌شويد، تابلوي راهنماي شهرك توريستي نمك‌آبرود را  مشاهده مي كنيد .براي داشتن اطلاعات دقيق درباره محل دقيق جغرافيايي اين مجموعه ، بايد بگفت كه نمك آبرود در استان مازندران و ۱۲ كيلومتري جاده‌ چالوس به سمت تنكابن قرار دارد . اين شهرك به دليل جاذبه‌ها و تفريح‌ات مفرح خود مانند بلندترين تله كابين ايران جزو پرمسافرترين شهرك‌هاي تفريحي شمال محسوب مي شود و لازم است هر فردي حداقل يك بار هم كه شده تجربه سفر به اين منطقه را داشته باشد . شايد جالب باشد كه بدانيد نمك آبرود محلي است كه به هنگام گشت و گذار در آن اصلا حوصله آدم سر نمي رود و براي لذت بردن از فضاي زيباي اين منطقه همه چيز در آن فراهم مي باشد . تماشاي رشته كوه‌هاي سرسبز البرز ، سوار شدن بر بلندترين تله كابين ايران ، گذشتن از ميان جنگل ها ، گشت زدن در مراكز خريد و بازارچه محلي ، قدم زدن بين شمشادهاي ۷۰۰ ساله و مهمتر از همه  تنفس هواي تازه ، همگي اتفاقي بي نظير را براي شاد شدن و تغيير حال و هواي افراد در اين منطقه را نويد مي دهد. معروف‌ترين جاذبه‌ گردشگري اين شهرك ،تله كابين آن مي باشد . اين شهرك تفريحي داراي دو تله كابين است كه از سال ۱۳۷۲ شروع به كار كرده و با سوار شدن هر كدام از آن ها، چشم انداز درياي خزر و درختان تنومند و سرسبز دامنه‌ كوه، شما را سر ذوق مي‌آورد. پس ازدريافت بليت و سوار شدن تله كابين، ۱۲ دقيقه در دل جنگل هستيد و پس از رسيدن به بالاي كوه، هوا خيلي خنك‌تر شده است براي همين پيشنهاد مي شود تا به‌ويژه در زمستان يك دست لباس اضافه‌تر همراه خود داشته باشيد . خط يك تله كابين در ارتفاع حدود ۹۷۰ متري و خط ۲ آن در ارتفاع ۷۰۰ متري از سطح دريا قرار گرفته كه به قله ديو حمام با غارهاي طبيعي مي‌رسد. تعبيه امكاناتي مانند رستوران و كافه هم در بالاي تله كابين زمينه راحتي گردشگران را به همراه دارد .

پل معلق نمك آبرود

امكانات تفريحي گردشگري نمك آبرود

  1. سورتمه‌‌ نمك‌آبرود، اولين سورتمه در ايران است كه از بين جنگل عبور مي كند . سورتمه‌اي كه حداكثر سرعت آن به 25 كيلومتر در ساعت مي رسد . اگر به دنبال تفريح پر هيجاني هستيد، اين بازي را از دست ندهيد. البته حواستان باشد كه زماني را براي اين بازي انتخاب نماييد به موقع باشد تا بتوانيد از طبيعت لذت كافي ببريد .
  2. كارتينگ و ماشين چهارچرخ: رانندگي‌ براي خيلي‌ها تجربه‌اي‌ست پر از هيجان. ماشين چهار چرخ يكي از امكانات نمك‌آبرود است. پيست كارتينگ هم براي نوجوان‌ان و بزرگسالان مي باشد . بليط كارتينگ هم براي ۶ دقيقه رانندگي ۲۵ هزار تومان تمام مي‌شود.
  3. زيپ لاين: يكي از هيجان‌انگيزترين تفريحات نمك‌آبرود، زيپ لاين است. تجربه آويزان شدن از كابل و در حالي كه زيرپايتان خالي‌ست، تجربه اي فوق العاده از تلفيق هيجان و ترس بوده كه شايد به راحتي از خاطرتان پاك نمي شود .
  4. پينت بال: شايد به نظر اين بازي پسرانه برسد اما بسيارند دختراني كه تيراندازان فوق العاده اي هستند و مي توانند دوشادوش هم پينت بال بازي نمايند البته جالب است بدانيد كه پينت بال نمك‌آبرود بزرگ‌ترين پينت‌بال جنگلي در ايران است كه مي توان با تشكيل گروه هاي مختلف به بازي آن مشغول شد.
  5. پل معلق: ما بيشتر در فيلم‌ها و كارتون‌ها گذر آدم‌ها را از پل‌هاي معلق چوبي ديده‌ايم، اما اگر به اين سرگرمي علاقه داريد لازم نيست راه دوري را براي دست يافتن به ابن آرزو طي نماييد. مي‌شود به نمك آبرود رفت، سورا تله كابين شد و از روي پل معلق چوبي‌اش گذشت و حسي از درك زيبايي و هيجان را با هم تجربه نمود.
  6. پيست دوچرخه‌سواري: تجربه‌ دوچرخه‌سواري در جايي كه پر از درختان سربه فلك كشيده است و كنار ساحل، حتما تجربه متفاوتي‌ست، ركاب زدن در كنار افرادي كه دوستشان داريد پدر مادر، خواهر و برادر حسي بي نظيري از به اشتراك گذاشتن لذت ها را به همراه خواهد داشت .

تفرجگاه ساحلي نمك‌آبرود

سفر كردن به شمال بدون ديدن ساحل دريا، كامل نيست . در تفرجگاه ساحلي نمك‌آبرود امكان استفاده‌ خانوادگي از ساحل وجود ندارد ، ضمن اين‌كه امكاناتي مثل پاركينگ، مهد كودك،‌ جت اسكي، قايق، پييست اسب‌سواري و دوچرخه‌سواري هم فراهم  شده است تا از هر نظر يتوانيم شهرك نمك آبرود را يك شهرك توريستي بناميم. در شهربازي نمك آبرود هم با وجود وسايل بازي مختلف، گلايدر، پاراگلايدر، كايت، پل معلق، سينماي ۶ بعدي، بركه فلامينگو،‌ كافه آكواريوم، نمايش شير دريايي و باشگاه تيراندازي، ديگر جايي براي خسته شدن و نارضايتي مسافران وجود نخواهد داشت.

   

شهر نوشهر كجاست

نوشهر كجاست؟ 

نوشهر يكي از شهرهاي استان مازندران ايران است كه جمعيتي بالغ بر 50 هزار نفر دارد . آن جزء قطب هاي گردشگري در شمال ايران نيز مي باشد . نوشهر را مي توان مهمترين شهر غرب استان مازندران دانست. زبان مردم اين شهرستان زبان طبري با گويش كجوري است كه به گويش مردم شهرستان نور و چالوس شباهت زيادي دارد و همين موضوع بر اهميت هاي فرهنگي اين منطقه افزوده است. بخش كجور از توابع شهرستان نوشهر است و به بخش تاريخي اين شهر تلقي مي شود . ساليان پيش اين شهر پايتخت سرزمين كهن رويان بود كه از شهرستان نور، نوشهر، چالوس، عباس‌آباد، تنكابن تشكيل مي شد . گاهي مرز غربي آن تا رودسر ادامه مي‌يافت و سلسله پادوسپانيان در آنجا حكومت مي‌كردند و اين موضوع بيانگر اهميت اين شهرستان فوق العاده زيباست. اين شهر زيرساخت هاي حمل و نقلي مانند فرودگاه، حمل و نقل ريلي و …را دار مي باشد و به همين جهت شهر متمايز و برجسته اي به شمار مي رود . داشتن بسترهاي خوب اقتصادي ، آن را به شهري بزرگ مبدل كرده است .

خريد ويلا در نوشهر

يكي از جذابيت هاي شهرستان نوشهر در منطقه ساحلي اين شهر قرار گرفته و باعث شده تا سالانه افراد زيادي براي بهره مندي از اين طبيعت دل انگيز راهي اين شهر شوند. از اين رو در بخشي از اين ساحل ها، مناطقي تعبيه شده كه به شكل شهرك طراحي و ساخته شده است و به آن ها شهرك هاي ساحلي نيز مي گويند . اين شهرك ها يكي از مناسب ترين انواع ويلاها را براي خريد در خود جاي داده اند و به دليل داشتن ارزش مادي، همواره ارزش اقتصادي آن ها نيز حفظ مي شود و در يك روند صعودي همواره به ارزش اين مدل از املاك اضافه مي گردد. امكان سرمايه گذاري و يا خريد اشتراكي از ديگر مزاياي اين ويلا ها مي باشد كه كمك مي كند تا دو يا چند خانواده به طور مشترك اين ويلاها را خريداري نمايند و بتوانند در زمان هاي مقرر در بين خودشان از اين امكانات تفريحي استفاده كنند .

تجهيزات ويلا ساحلي در نوشهر

داشتن ويلا شهرك ساحلي در نوشهر، مزاياي بسياري دارد. همانطور كه اين ويلا ها امكانات زيادي دارند ، مالكان آن ها نيز با خريد ملك و ويلا در اين محل به امكانات بسياري دست پيدا مي كنند . براي اهالي شهرك نيز مزايايي در نظر گرفته شده است. البته بايد به اين نكته توجه كرد كه اين امكانات ممكن است در هر مجموعه ويلايي متفاوت باشد اما آنچه كه اهميت دارد اين است كه تقريبا هر مجموعه اي سعي دارد تا بهترين خدمات را ارايه نمايد تا در قبال اين خدمات شناخته تر شود و بتواند مجموعه هاي مسكوني را با قيمتي بالاتر به فروش برساند . داشتن نگهباني 24 ساعته يكي از مهم ترين نكات مثبت اين شهرك هاست. افراد به دليل نگراني و دغدغه از عدم امنيت در برخي از مناطق ، از خريد ويلا در اين نواحي خودداري مي كنند . اما اين شهرك ها با داشتن نگهباني 24 ساعته همواره از محيط و ويلاها مراقبت مي نمايند و هيچ گونه نگراني از اين بابت براي مالكان وجود ندارد. داشتن امكانات رفاهي و تفريحي اين مجموعه هاست. داشتن امكانات محل بازي اختصاصي براي كودكان، ساحل اختصاصي، باشگاه هاي ورزشي، زمين هاي بازي، طراحي فضاي سبز، پيست دوچرخه سواري و … تنها گوشه اي از امكانات و زير ساخت هاي تفريحي اين شهرك هاي ساحلي به شمار مي رود. جمع شدن تمامي اين امكانات در يك مجموعه، فرصت خوبي براي خريد و بهره مندي از ويلاهاي ساحلي را در نوشهر فراهم كرده است.