معرفي مكان هاي زيبا در كلاردشت

همه چيز درباره خريد و فروش ويلا

معرفي مكان هاي زيبا در كلاردشت

جزئيات مكان هاي فرهنگي كلاردشت

  • كاخ اُجابيت (اجابت) به قصري زيبا در كلاردشت معروف است . اين مكان در دامنه بلندي‌هاي جنوب مشرف به شهر كلاردشت واقع شده است. كاخ اجابيت در روزگاران حكومت پهلوي بنا شده و عمر آن حدود ۷۰-۸۰ سال مي باشد . كاخي زيبا كه در دل طبيعت با معماري الهام گرفته شده از بناهاي اروپايي و حياطي از درختان زيباي شمالي مانند نراد پر شده است ، مكان دلپذيري را براي ديدن و اقامت گردشگران پديد آورده است. حتي تصور زندگي در اين كاخ نيز خالي از لذت نيست ، اقامت در داخل معماري زيباي اين كاخ و محيطي فوق‌العاده كه حال و احوال هر كسي را متحول مي كند و حس همزيستي با طبيعت را در آنها زنده نگه مي دارد. سفر به اين شهر فرصت مناسبي را براي ديدن از اين مكان تاريخي فراهم مي كنذ و حس خوب آن مي تواند تا مدت زيادي همراه بازديدكنندگان بماند. شما در داخل كاخ هم مي توانيد شاهد اشياي قديمي و عتيقه باشيد كه ديدن آن ها خالي از لطف نيست.
  • طبيعت تاريخي اين منطقه تپه كلار ناميده مي شود . زيرا اين تپه به ثبت ملي رسيده و در ضلع شرقي كلاردشت ماننده يك الماس مي درخشد. حفاري‌ها و اكتشافاتي كه در اين محل انجام شده حاكي از آن است كه در گذشته‌ها، شهري قديمي در تپه كلار وجود داشته كه قدمت اين تپه به هزاره دوم پيش از ميلاد مي‌رسد. در اطراف اين تپه، دشت‌هاي اطراف تپه‌كلار به صورت زيبايي خودنمايي مي كنند .حتي اگر به وقت گذراني در مناطق تاريخي علاقه نداشته باشيد مي توانيد به جاي آن از آب و هواي سالم بهره مند شويد . 

جاهاي ديدني كلاردشت

جزئيات زيبايي هاي كلاردشت

روستاي هريجان، اين منطقه نام يك روستايي در نزديكي سياه‌بيشه در كلاردشت است كه نام اصلي اين منطقه هريگان و در طي زمان تبديل به واژه فارسي هريجان (به شكل معرب) شده است و به معناي سرزمين آريايي است. هريجانِ نما هاي زيبا و هيجان انگيزي دارد كه سفر به آن را حتما پيشنهاد مي كنيم . ديدن آبشار و مناطق مختلف اين منطقه نياز به مجوز دارد و لازم است تا از اداره محيط زيست چالوس، كسب مجوز نماييد. اين آبشار جزو مناطق حفاظت‌شده به شمار مي رود و در مسير بازديد از آن، احتمال ديدن حيوانات وحشي هم وجود دارد كه خالي از خطر نيست. هريجان زيبا و سرسبز به داشتن علفزارهاي وسيع معروف است كه شايد آن ها را تنها در تلوزيون ديده باشيد . 

جنگل مجل ، شاهكار خارق العاده اين منطقه به شمار مي رود. روستاي مجل در كلاردشت، جنگلي دارد كه شايد بتوان آن را يكي از منحصر به فرد ترين مناطق ايران نام گذاري كرد . مجل در نزديكي روستاي رودبارك واقع شده است. پيشنهاد مي شود تا برنامه سفر خود را جوري تنطيم نماييد كه بتوانيد از اين دو منطقه ديدن نماييد و به بهانه مثل هم بودن همه جنگل ها، يكي را فداي ديگري ننماييد. در نزديكي جنگل و روستاي مجل، حتما از روستاي رودبارك ديدن كنيد تا از ابهت و شكوه طبيعت غرق لذت شويد. رودبارك هم مانند مجل زيباست با اين تفاوت كه در آن رودخانه پرآبِ سردآبرود وجود دارد و شنيدن صداي خروش آب آرامشي بي كران را براي گردشگران به همراه خواهد داشت.

 يكي از عجيب ترين مناطق در كشور روستاي كرديچال است . اين منطقه به دليل آب و هواي كوهستاني هميشه هواي خنكي داشته و براي علاقه مندان به كوه و برف و از همه مهمتر، هنرمنداني كه به دنبال محيط هاي بكر براي عكاسي در برف مي گردند فرصت استثنايي را فراهم نموده است. روستاي كرديچال از توابع كلاردشت مي باشد . پيشنهاد مي شود تا حتما بازديد از اين مكان را در برنامه سفر خود جاي دهيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.