نور پردازي خانه

همه چيز درباره خريد و فروش ويلا

نور پردازي خانه

 

نورپردازي لاكچري و لوكس

حياط ملك بايد فضايي با نشاط و پرنور باشد. نورپردازي صحيح و استفاده از تكنيك‌هاي جديد نورپردازي حياط و باغچه محيط را لذت‌بخش مي كند و از هر لحاظ سبب حس امنيت براي ساكنان است. با توجه به توسعه وبه روزشدن صنايع نوري دردنيا، در بخشي از خانه هاي ويلايي از انواع خاصي از نورپردازي استفاده مي شود كه در نوبه خود بي نظيرند و به عنوان نورپردازي لاكچري از آن ها ياد مي كنند. جالب است كه بدانيد برخي از نوربدازي هايي كه در خانه هاي اعياني به كار رفته است، كاملا بي همتا هستند و صرفا و اختصاصا براي آن ملك به كار گرفته شده است. همچنين نورهاي به كار گرفته شده در اين بناها ازكشور هاي اروپايي وارد شده اند و براي نصب هر كدام از آن ها نياز به انجام فرآيندهاي خاص و رعايت مجموعه اي از ملاحظات است.

نورپردازي چگونه در زيبا سازي ساختمان تاثير دارد 

اگر بخواهيم تكنيك‌هاي نورپردازي حياط و باغچه به شكل حرفه اي و جذاب ارايه كنيم ، حتما لازم است تا طبق اصولي صحيح جلو برود و نياز است كه منابع تامين روشنايي براي قسمت هاي مختلف ارزيابي شود و سپس اقدام به طراحي شود. سه منبع اصلي براي روشنايي حياط و باغچه كاربرد دارد.

  1. روشنايي نوع اول، مجموعه لامپ‌ها يا پروژكتورهاي كوچكي به شمار مي روند  كه تمام محوطه را روشن مي‌كنند و براي جلوگيري از ورود سارقان و همچنين وجود نور براي مانيتورينگ دوربين هاي مدار بسته است تا تمامي اتفاقات قابل رصد و ديدن باشد.
  2. دسته دوم از سيستم روشنايي مجموعه نورهايي هستند كه براي هدايت ساكنان خانه و مهمانان به قسمت‌هاي مختلف نصب شده كه مي توان اين نورها را معمولاً در اطراف باغچه، لا به لاي بوته‌ها، اطراف استخر، نزديك درب ورودي، نزديك نرده‌هاي اطراف محوطه و اطراف راه پله‌هاي درب ورودي ديد البته اين موضوع را بايد مد نظر داشت كه  قرارگيري نورها با توجه به طراحي فضاي سبز و ساختار آن ها مورد بررسي و طراحي قرار مي گيرد.
  3. دسته سوم سيستم روشنايي كه در نورپردازي حياط و باغچه است كه منابع روشنايي يا لامپ‌هايي هستند كه به منظور برجسته كردن ويژگي‌هاي باغ و روشن‌تر ساختن قسمت‌هاي بسيار تاريك در حياط استفاده مي‌شوند و در مواردي بر روي نماي ساختمان به كار گرفته مي شود.

بسته به نوع طراحي و سليقه افراد طراح و محوطه‌اي كه وجود دارد، مي‌توان هر كدام از سه گزينه فوق را در نورپردازي استفاده نمود.

اهميت نورپردازي در خانه ويلايي تا چه اندازه مي باشد 

تامين امنيت ملك يكي از مهم‌ترين مزايايي است كه نورپردازي حياط و باغچه ويلا براي ساكنين ساختمان به همراه دارد . افزايش روشنايي در حياط و محوطه بازمجموعه، احتمال ورود بيگانگان و سارقان يا حتي حيوانات را به داخل محوطه كمتر مي كند و به دلايل امنيتي اين افراد ريسك ورود به مناطق پرنور را نمي كنند. با استفاده از يك ولتاژ مناسب براي منابع روشنايي، به راحتي مي توان كل بنا را نورپردازي و بر زيبايي آن افزود. بهترين مكان‌ها براي نورپردازي  منظور تامين امنيت، قسمت درب ورودي، اطراف ديوار‌هاي پشتي، نورپردازي براي قسمت پاركينگ، انبار، مسيرهاي تردد، لا به لاي درختان در حياط ويلا و نصب روشنايي در نزديكي نرده‌هاي اطراف ساختمان ويلاهاست. معمولاً برخي نورافكن‌ها با منبع تغذيه با ولتاژ پايين براي اين قسمت‌ها مورد  استفاده قرار مي دهند. نورافكن‌ها روي سطح بيروني ديواره ساختمان نصب شده و تا فاصله‌هاي دورتر را روشن مي سازد.از ديگر قسمت هاي زيبايي كه مي توان از نور استفاده نمود، مسيرهايي است كه افراد از آن عبور مي‌كنند كه با استفاده از لامپ هاي مخصوص در آن ها كاشته مي شوند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.