جاذبه هاي زيباي رويان

همه چيز درباره خريد و فروش ويلا

جاذبه هاي زيباي رويان

معرفي جاهاي تاريخي شهر رويان

كليساي آنتوان مقدس، يكي ديگر از زيباترين جاهاي ديدني رويان مي باشد كه براي ديدن آن بايد به شهرك ساحلي هايكاشن سفر كنيد . اين بخش تاريخي، زيبايي هاي منحصر به فردي داشته و مهم ترين ويژگي آن صورت هشت ضلعي آن است كه در نوبه خود بسيار خاص و متمايز مي باشد . تاريخ ساخت كليساي آنتوان مقدس به سال ۱۹۷۴ باز مي‌گردد و از جمله كليساهايي است كه ارمنيان آن را ساخته اند . همواره گردشگران زيادي از سراسر دنيا براي ديدن اين كليساي تاريخي به رويان سفر مي‌كنند و آن جزو مكان هاي بسيار محترمي به شمار مي رود. براي سفر به اين بخش از استان مازندران، شهر رويان، شهرك ساحلي هايكاشن، كليساي آنتوان مقدس سفر نموده و حتما دوربين عكاسي تان را به همراه داشته باشيد .

بلده و رويان، زوجي جداناپذيرند و هر كس كه به اين منطقه مي آيد، اگر از اين شهر ديدن نكند، قطعا چيز هاي زيادي را از دست داده است. اين شهر بي‌نظير كه روستاي يوش را در دل خود جاي داده و محل تولد نيما يوشيج مي باشد . طبيعت بكر، مناظر تماشايي و آب‌وهواي جذاب شهر بلده باعث شده كه گردشگران زيادي به اين منطقه زيبا جذب شده و در زيبايي هاي آن غرق شوند. از ديگر ديدني‌هايي همچون منزل بابا خان، قلعه ۷۰۰ ساله پولاد و … مي توان اشاره كرد. در جاده مافي مي توانيد با توجه به تابلوها و پرسيدن از محلي ها به راحتي به اين منطقه مراجعه نماييد.

آبشار كپ
آبشاري در  فاصله 45 متري رويان قرار دارد كه در دل آن  روستايي با همين نام واقع شده و براي رسيدن به آن بايد از دل يك مسير جنگلي بسيار سرسبز و زيبا عبور كنيد. صداي شنيدني آبشار، محيط سرسبز اطراف آن و آرامشي كه در اين مكان حاكم بوده و براي داشتن اقامت و خستگي به در بردن از راهپيمايي جاي مناسبي است . حتي اگر داراي تجهيزات هستيد مي توان در اين منطقه و اتاق آن كمپ زده و از آن استفاده كنيد .

جاهاي ديدني شهر رويان

طبيعت بكر شهر رويان

در ميان جاهاي ديدني رويان جنگل گلندرود جايگاه ويژه‌اي دارد و گردشگراني كه از طبيعت‌گردي لذت مي‌برند، اين منطقه را براي گذراندن تفريحات خود انتخاب مي‌كنند. در گذشته اين جنگل مملو از معادن زغالسنگ بوده و از اين نظر حائز اهميت بوده است . امروزه چيزي كه باعث معروفيت آن شده هواي بي‌نظير، محيط بكر و مناظر جذاب جنگل گلندرود، مي باشد و هر علاقه مند به طبيعت را به خود مي كشاند. امكانات تفريحي و رفاهي كه در كنار اين جنگل تعبيه شده است، محيط مناسبي را براي گردش و پيك‌نيك فراهم كرده و آن تبديل به يكي از مراكز مناسب براي گشت و گذار هاي طبيعي شده است. محل جغرافيايي جنگل گلندرود در شهر رويان، جاده رويان_بلده، ۱۸ كيلومتر پس از جاده رويان_بلده، جنگل گلندرود واقع شده است. مسافران براي سفر به اين منطقه بايد چند نكته را توجه كنند . 

سفر و گردش به هر منطقه‌اي آداب مخصوص به خودش را دارد و از همين رو هر گردشگري بايستي بر اهالي و محلي هاي آن منطقه احترام گذاشته و خلاف فرهنگ محلي عمل نكند . همچنين افراد بهتر است براي حفظ سلامت محيط ، زباله توليد نكنند و به جمع آوري آن ها بپردازند . همچنين در هر ديد و بازديد از كودكان مراقبت نماييد تا ضمن عدم آسيب رساني به طبيعت، خطري آن ها را تهديد ننمايد. براي دورهمي و شب نشيني در اين محل، حتما تجهيزات لازم را به همراه خود داشته باشيد.


جاذبه های گردشگری ایسلند

۱- کلیسای هالگریم (Hallgrims*******kja)

کلیسای هالگریم در سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۸۶ ساخته شد و به افتخار هالگریمور پتورسون، از شعرای ایسلند، به این نام خوانده می‌شود. طراحی متمایز کلیسا از کوه‌ها، یخچال‌های قطبی و ستون‌های بازالتی آتشفشانی که در سراسر چشم‌اندازهای کشور ایسلند دیده می‌شوند، الهام گرفته شده است. این کیسای لوتریانیسم با ۷۴٫۵ متر ارتفاع، یکی از بلندترین سازه‌های کشور به شمار می‌رود و روی تپه‌ای بر فراز شهر ریکیاویک، پایتخت ایسلند، قرار دارد. در جلوی کلیسا، مجسمه «لیف اریکسون»، کاوشگر اسکاندیناویایی، نخستین فرد اروپایی‌ که ۵۰۰ سال قبل از کریستف کلمب وارد آمریکای شمالی شد، قرار دارد.

غذاهای معروف ایسلند

۱- هارفیسکور Harðfiskur

Harðfiskur (که به معنای واقعی کلمه به “ماهی سخت” ترجمه می شود) یک غذای محبوب ایسلندی است. این ماده از ماهی ، گوساله یا گرگ است که در هوای سرد ایسلند خشک می شود تا زمانی که توسط باکتری ها بهبود یابد. مردم محلی آن را به عنوان یک میان وعده با پروتئین بالا یا در نمک و کره ریخته می کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.